Peter Gric
Wcześniej, bo w wieku 19 lat Peter zaczął odkrywać możliwości grafiki komputerowej, jako wsparcia malarskiego. Stąd później, jego wizje organiczno-surrealistycznych zostały wzbogacone przez struktury architektury i artefakty. W miejscu, gdzie był używany ołówek i notatnik artysty zaczął wzorować się na kompozycjach 3D i rozpoczął przerzucać wirtualną rzeczywistość do malarstwa, znajdując pomiędzy tymi technikami fuzję, co doprowadziło go do unikatowej techniki i charakterystycznego stylu.
Ta metoda najbardziej objawiła się w serii obrazów, nazwanych „Nienaturalne Przestrzenie”. Te obrazy opierały się na trójbocznej geometrycznej budowie czegoś takiego jak „system wirtualnych budowli” lub innych matematycznych i algorytmicznych koncepcji. Tworzenie tych obrazów stało się grą ze skomplikowaną przestrzenią i perspektywą, w celu tworzenia zazwyczaj niedostępnych miejsc w skomplikowanej sztucznej struktury powierzchni i światła. Dzięki przetwarzaniu wirtualnych koncepcji na malarstwo, artysta uczynił je dostępnymi. Starał się dać im formę i treść, przenosząc je z wirtualnego stanu w materialność.
W uzupełnieniu tych Nienaturalnych Przestrzeni, autor eksperymentuje połączenia nagich ludzi z minerałami, technologią i strukturami architektonicznymi. Pomimo faktu, że ciała w jego serii „Mnemosyne” są często fragmentaryczne i rozmazane, to autor celowo podkreśla ich elementy erotyczne. W tej serii jego fantastyczne i surrealistyczne wyobrażenia są najbardziej widoczne.

Vortrex
akryl płyta, 32x40

Cortex II
akryl płyta, 25x20

Celestial Artefact 
akryl płyta, 20x25

The Gate
akryl płyta, 38x61

Nonplanetary Landscape II
akryl płyta, 38x61

Attachment
akryl płyta, 100x120

Tower IV
akryl płyta, 70x60

2017 Bator Art Gallery. Created with Wix.com 

adres: 43-370 Szczyrk, ul. Myśliwska 60

  • Facebook Clean